Teātra izrāde “Cauruļzobis vienīgais”
13. novembrī Siguldas 1.pamatskolas 1.-3. klašu skolēni kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros noskatījās teātra izrādi “Cauruļzobis vienīgais”.
Skolēni ar patiesu prieku un uzmanību vēroja izrādi- mēmo detektīvu. Izrāde notika bez vārdiem, piemērotas mūzikas gaisotnē trīs aktieri iejutās dažādās lomās. Ar mīmiku un žestiem viņi atklāja emocijas un nedeva skatītājiem informāciju par neparasto dzīvnieku pelēkbrūnā krāsa. Viņam bija četras īsas kājas, zaķa ausis, cūkas šņukurs, ķengura aste. Viņš, kā visi mazuļi, pieķērās savai mīļmantiņai, bēdājās un baidījās no ārsta, skuma pēc draugiem. Izrādījās, ka cauruļzobim ir talants, viņam padodas dziedāšana. Nakts melnumā cauruļzobis tika nolaupīts, taču pēc ilgāka laika veiksmīgi monāca atpakaļ zoodārzā pie saviem kopējiem.
Šis darbs lika aizdomāties par cilvēku atbildību un attiecībām ar dzīvniekiem.
Muzikālā izrāde “Makss un Morics”
3.novembrī 4.-6. klašu skolēniem skolā bija iespēja noskatīties komponistu Jāņa Ķirša un Andra Sējāna muzikālo izrādi “Makss un Morics”.
Skolēniem bija iespēja skatīties un klausīties delveru Maksa un Morica septiņos neparastākajos savas dzīves atgadījumos ar visām no tā izrietošajām sekām. Šajā izrādē Makss un Morics ir iekāpuši 21. gadsimta kurpēs, tādēļ redzējām arī, ka viņiem patīk telefons un videospēles. Palaidnības tika izdziedātas jautrās dziesmās, dzirdējām arī hiphop stila mūziku. Savukārt, lai rosinātu izrādes interaktivitāti un ļautu auditorijai līdzdarboties, izrādes galvenie varoņi kopā ar publiku lems, ko pēc katra pastrādātā nedarba darīt ar palaidņiem. izrādes noslēgumā skolēni uzzināja, ko darīt, ja kādam dara pāri, ka palaidnības var būt gan labas, gan ļaunas.
Ērika Vilsona monoizrāde “Nezāle”
19.oktobrī 7.-9. klašu skolēniem skolā bija iespēja noskatīties Ērika Vilsona monoizrādi “Nezāle”.
Izrāde, kas veidota pēc Rūdolfa Blaumaņa lugas motīviem, aktieris un režisors Ēriks Vilsons aktīvi iesaistīja auditoriju, izstāstot stāstu par jauniešu pirmo mīlestību, pašcieņu un nepakļaušanos.
Pasākuma mērķis bija stiprināt izglītojamo nacionālo identitāti, pilsoniskuma un valstiskās piederības apziņu. Pēc izrādes sarunās ar mākslinieku skolēniem bija iespēja noskaidrot, kā top izrādes un kādu profesiju pārstāvji piedalās to radīšanā.