Erasmus+ akreditācijas mērķi 2024-2027 gadam
1. Laikmetīga, radoša un kvalitatīva mācību procesa nodrošināšanai pilnveidot pedagogu tehnoloģiju un digitālo kompetenci.
2. Pilnveidot skolēnu digitālo kompetenci, mācību procesā integrējot digitālo izglītību, inovatīvas mācību metodes, digitālos rīkus un platformas.
3. Sagatavot pedagogus kā mentorus, kas kvalitatīvi un profesionāli spētu izstrādāt lekciju materiālus, tālākizglītības kursu saturu par digitālo prasmju pilnveidi kolēģiem.
2024./2025.m.g. aktivitātes
02.-06.12.2024. Skolēnu grupu mobilitāte. Ciemos skolēni no Lietuvas.
No 2. līdz 6. decembrim Siguldas 1.pamatskolā viesojās skolēni no Kauņas Milikoņu proģimnāzijas Erasmus+ projekta ietvaros. 10 8.klašu skolēni piedalījās mācību procesā Siguldas 1.pamatskolā, apmeklējot teātra mākslas, angļu valodas, latviešu valodas, mūzikas, fizikas, matemātikas un vizuālās mākslas stundas, tikās ar skolēnu pašpārvaldi, apmeklēja Siguldas skaistākās vietas, piedalījās nodarbībā Enter Gauja National Park, devās izglītojošā ekskursijā uz Rīgu, apmeklēja Latvijas Nacionālā bibliotēka / National Library of Latvia un iepazinās ar nākotnes studiju iespējām Stockholm School of Economics in Riga, un ciemojās Siguldas PII “Ieviņa”. Piektdien skolēni saņēma sertifikātus kā apliecinājumu aktīvai dalībai nedēļas garumā, kā arī 8.klašu skolēnu veidotos saldumu kubus.
20.-24.01.2025. Skolēnu grupu mobilitāte uz Kauņu, Lietuvā.
Erasmus+ akreditācijas projekta ietvaros organizētā skolēnu grupas mācību vizīte uz Kauņu.
1.diena. Kauņa sasniegta, izmantojot “zaļās” ceļošanas iespējas. Satikti jau šeit Siguldā iepazītie lietuviešu draugi no Kauņas Milikoņu proģimnāzijas, kuri parādīja Kauņas vecpilsētu. Lai iepazītu un izbaudītu īstu lietuviešu garu, mūsu skolēni un skolotājas vakarā apmeklēja basketbola spēli starp Kauņas “Žalgiris” un Šauļu “Šiauliai – Casino Admiralis”. Izcils vakara noslēgums ar “Žalgiris” uzvaru.
2.diena. Mācības Kauņas Milikoņu proģimnāzijā: fizika un matemātika. Fizikā pētīta baterijas jauda, matemātikā apskatītas lineāru vienādojumu sistēmas un atkārtotas darbības ar racionāliem skaitļiem, izmantojot math99. Pēc stundām skolēni devās uz nesen atklāto mākslas un zinātnes centru “Mākslas sala”, kurā varēja izpētīt un praktiski pārbaudīt ar STEM saistītas lietas. Dienas noslēgumā brauciens ar funikulieri, skats uz Kauņu no augšas un Lietuvas nacionālais ēdiens – cepelīns.
3.diena. Mācības Kauņas Milikoņu proģimnāzijā: bioloģija, datorika un sports. Bioloģijā ar mikroskopiem pētīta kāposta uzbūve un smiltis. Datorikā, izmantojot mākslīgo intelektu, veidots stāsts ar attēliem. Pēc stundām skolēni devās uz Lietuvas slavenā gleznotāja M.K. Čurļoņa muzeju, kur gide aizraujošā veidā pastāstīja par mākslinieka dzīvi un gleznām. Skolēniem bija iespēja uzrakstīt slepenu ziņojumu un pat “iekāpt” gleznās, izmantojot virtuālās realitātes brilles.
4.diena. Mācības Kauņas Milikoņu proģimnāzijā: dizaina un tehnoloģiju stundā pagatavots slinkais deserts. Pēc tam skolēni devās uz Kauņas Tehnoloģiju universitāti, kur iepazinās ar piedāvātajām studiju programmām, noskaidroja, kā top virtuālās aplikācijas, izmēģināja interesantākās, apskatīja moderni iekārtotās dažāda veida mācību telpas, kā arī viesojās universitātes bibliotēkā. Pēcpusdienā skolēni apmeklēja Tada Ivanauska zooloģijas muzeju, kurā apskatīja izbāzeņus, skeletus, kukaiņus un ekosistēmas imitācijas.
5.diena. Vizītes noslēguma dienā skolēni nobaudīja pašu gatavoto desertu, atskatījās uz pavadīto nedēļu, kā arī saņēma sertifikātus par piedalīšanos projektā. Skolēni atzina, ka tā bija vienreizēja iespēja iepazīt citu valsti, tās izglītības sistēmu un kultūru. Izveidotas jaunas draudzības saites. Apzinātas mākslīgā intelekta un virtuālās realitātes sniegtās iespējas ne tikai izklaides jomā, bet arī mākslā un medicīnā.
Projekta vizītē piedalījās 8.klašu skolēni Viktorija Delikatnija, Kristīne Krūmiņa, Sonora Nagle, Elīza Šica, Elīna Eisaka, Alise Slavēna, Markuss Demidovs, Emīls Mārtinsons, Gļebs Lukaščiks un skolotājas Lilita Lūse un Evita Kulpe.
03.-07.03.2025. Skolēnu grupu mobilitāte uz Moreni, Rumānijā.
Deviņi 9.klašu skolēni kopā ar 2 pavadošajiem pedagogiem devās uz vēl neiepazīto Rumāniju, lai iepazītos ar rumāņu skolēnu mācību procesu, kopīgi papildinātu savas digitālās prasmes, kā arī uzzinātu interesantus faktus par Rumāniju.
1.diena. Nepilnu divu stundu braucienā no Bukarestes esošajā Rumānijas pilsētā Moreni projekta dalībniekus sagaidīja sadarbības partneri no Rumānijas skolām, kā arī ļoti bagātīgas un tradicionālas vakariņas.
2.diena. Liceul Tehnologic Petrol Moreni ir viena no mūsu sadarbības skolām. Kopīgi darbojoties gan pāros, gan grupās, skolēni iepazīstas ar rumāņu valodu, veidojot īsus dialogus. Tā kā 1.marts ir nozīmīgi svētki Rumānijā (Martisor), skolēni iepazīstas arī ar šo svētku tradīcijām. Pēcpusdienā ekskursija uz naftas ieguves kalnu. Naftas ieguves kalni Rumānijā ir iespaidīgi. Gida pavadībā noskaidroti arī fakti par Moreni vēsturi, cilvēkiem, ēkām.
3.diena. Ekskursija uz Tirgovišti, vienu no vēsturiski nozīmīgām Rumānijas pilsētām. Skolēni piedalās radošajās darbnīcās, izmantojot linoleja grebšanas tehnikas. Apskatīts viduslaiku ēku un nocietinājumu komplekss, kā arī tradicionālais amatnieku tirdziņš.
4.diena. Scoala Gimnazială Nr. 1 Moreni ir mūsu sadraudzības otrā skola Moreni. Kopīgi tiek gatavoti digitāli plakāti, kas veltīti Pasaules enerģijas taupīšanas dienai. Skolēni izveidoja video stāstus par savu iegūto pieredzi Rumānijā. Skolas direktors projekta dalībniekiem pasniedza sertifikātus.
Projektā piedalījās 9.klašu skolēni Samanta Līviņa, Dita Adzilča, Lote Līpace, Kristaps Neimans, Rūdolfs Rostoks, Adrija Veinberga, Evelīna Markevica, Tomass Melngalvis, Kristaps Ondzulis un skolotājas Laila Adzilča un Guntra Purmale.
12.-16.03.2025. Darba ēnošana Akureiri, Islandē.
Siguldas 1.pamatskolas direktors Edgars Visockis apmeklēja Giljaskóli skolu Akureiri pilsētā Islandē. Vizītes laikā skolas direktors Eliass G.Sornbjornsens iepazīstināja ar skolu un pastāstīja par Islandes izglītības sistēmu. Giljaskoli skolā mācās 400 skolēnu Pamatizglītību apgūst no 1. līdz 10. klasei. Tālāk skolēni var doties uz vidusskolu vai arodskolu, kur bērni mācās 3 gadus. Katra skolēna sekmes tiek vērtētas individuāli pēc valsts standartā noteiktajiem sasniedzamajiem rezultātiem. Vērtēšanas sistēmai izmanto izmanto līmeņus burtos A, B, C un D. Skolēniem nav jākārto eksāmeni, beidzot 10. klasi.
Viesošanās laikā E.Visockis vēroja mācību stundas: angļu valodu, mākslu, mājturību, kokapstrādi, mūziku un matemātiku. Mācību stundas notiek jauktās grupās, kurās divas klases tiek sadalītas 3 daļās. Sadalījums atkarīgs no mācību priekšmeta. Valodas abas paralēlklases mācās kopā, vienlaicīgi stundu vadot diviem skolotājiem un, ja nepieciešams, klasē atrodas arī asistents. Skola īsteno arī iekļaujošo izglītību, un nereti stundās atrodas arī speciālās izglītības skolotājs kopā ar bērnu, kuram ir nepieciešama palīdzība.
Liekot uzsvaru uz vidi un ilgstpēju, skola pievērš lielu uzmanību dažādiem vides jautājumiem – kā enerģijai, ekoloģijai.
Darba ēnošanas laikā gūtā pieredze noderēs gan darbā ar skolēniem, gan arī plānojot Siguldas 1.pamatskolas darbu un attīstību.
29.03.-05.04.2025. Skolotāju tālākizglītības kursi Lisabonā, Portugālē.
Siguldas 1.pamatskolas skolotājas Linda Bogdane un Lilita Lūse Erasmus+ akreditācijas projekta ietvaros apmeklēja tālākizglītības kursus skolotājiem Lisabonā, Portugālē. Kursu tēma “Mākslīgajā intelektā balstīta vērtēšana” (AI-based Assessment and Evaluation). Nedēļas garumā skolotājas apguva dažādus mākslīgā intelekta rīkus un to piedāvātās iespējas, veidojot mācību materiālus.
Kursos piedalījās 11 skolotāji no dažādām valstīm: Latvijas, Vācijas, Ungārijas, Somijas, Bulgārijas, Spānijas, Nīderlandes un Slovākijas. Skolotāji dalījās pieredzē, iepazīstināja ar savu skolu un izglītības sistēmu savā valstī, kā arī piedāvāja turpmākās sadarbības iespējas.
07.-11.04.2025. Skolēnu grupu mobilitāte. Ciemos skolēni no Rumānijas un Čehijas.
Erasmus+ akreditācijas projekta ietvaros Siguldas 1.pamatskolā viesojas skolēnu grupas no Rumānijas un Čehijas.
Pirmajā dienā skolēni apmeklēja Dabas izglītības centra nodarbību, apskatīja Siguldu, bet otrdien pavadīja dienu skolā: baudīja mūsu zēnu kora koncertu, iesildījās ar komandas veidošanas aktivitātēm, piedalījās latviešu valodas, angļu valodas un mūzikas stundās, nobaudīja skolas pusdienas, atpūtās kopā ar skolēnu pašpārvaldi un noslēgumā iemācījās latviešu tautas deju “Sitieniņi” deju kolektīva “Purenīte” vadībā.
Otrajā dienā skolēni devās ekskursijā uz Saulkrastu Velosipēdu muzeju, klausījās īpašnieka Jāņa stāstā par velosipēdiem kā nozīmīgu Latvijas rūpniecības vēstures daļu. Lietū un vējā gandrīz tika sasniegta Baltā kāpa. Salacgrīvā skolēni devās izaicinošā orientēšanās spēlē, meklējot atbildes uz 13 jautājumiem.
Nākamās dienas skolēni gan mācījās skolā, risinot matemātikas uzdevumus skolotāju S.Briedes un I.Mārtinsones vadībā un radot mākslas darbus kopā ar skolotāju I.Prīmani, gan devās pārgājienā pa Gaujas senlejas pakalniem, apmeklējot Turaidas muzejrezervāts/ The Turaida Museum Reserve un Gūtmaņalu, klausoties L.Bogdanes vēsturiskos faktos balstītā aizraujošā stāstījumā. Svinīgajā projekta noslēgumā Villa Vanilla viesnīcā dalībnieki saņēma sertifikātus par piedalīšanos visās projekta aktivitātēs.
Erasmus+ akreditācijas projekta ietvaros skolēnu grupu braucieni notiks arī nākamajā mācību gadā!
03.-07.05.2025. Darba ēnošana Heraklionā, Grieķijā.
03.-07.05.2025. Darba ēnošana Heraklionā, Grieķijā.
12.-16.05.2025. Skolēnu grupu mobilitāte uz Litovelu, Čehijā.
12.-18.07.2025. Skolotāju tālākizglītības kursi Porto, Portugālē.